O'Shaughnessy supports decision to ban Chinese broadcasters

Eurovision top image

GETTYEurovision 2018 Cyprus knocked off top spot by Norway before they've even performed

It's the first time in five years that Ireland will compete in the finals of the song contest, so we imagine a lot of people will be glued to the TV come tomorrow night.

Also in the finals this year are automatically put Portugal as the host country of the Eurovision song contest.

MangoTV is owned by China's second most watched channel, state-run Hunan TV, prompting one social media commenter to say "the problem isn't with the channel, it's a reflection of the state's control of speech".

Along with Ukraine, other second semi-final performers from Norway, Serbia, Denmark, Moldova, the Netherlands, Australia, Hungary, Sweden and Slovenia qualified for the final.

According to reports, the broadcaster also censored rainbow flags which could be seen in the audience.

All the best looks from the 2018 Cannes Film Festival
Chastain past year served as a jury member in Cannes , and was critical of the female representation in the festival's main slate. She is also seen wearing a choker and her winged eye makeup, and hair done up in vintage style, give her the Indian diva look.

"It is with regret that we will therefore immediately be terminating our partnership with the broadcaster", the statement said.

O'Shaughnessy said he was glad the EBU stood up for diversity.

The EBU, the event's organising body, made the decision to axe Chinese coverage of tomorrow's final after the broadcaster opted to censor both Albania and Ireland's songs.

This year marks the first time Azerbaijan, Romania and Russian Federation have failed to qualify for the grand final since 2004. But the severity of the ban is surprising given the perceived value of expanding the Eurovision brand into Asia broadly and into China specifically.

The easiest way to vote for your favourite act in the Eurovision Song Contest this year is by downloading the app onto your smartphone or tablet.

Fox Is Buying 7 Sinclair-Owned Television Stations for $910 Million
The recent trading activity has given its price a change of -12.43% to its 50 Day High and 4.53% move versus to its 50 Day Low. State Board Of Administration Of Florida Retirement Systems owns 47,930 shares or 0% of their USA portfolio. (NASDAQ: SBGI ).

Teen Vogue has reached out to Mango TV for comment.

Speaking in Lisbon, O'Shaughnessy yesterday praised the decision to ban a Chinese network from broadcasting the rest of the contest.

So, there's no better time to put your Eurovision knowledge to the test.

Michael Idato is a Senior Writer based in Los Angeles for The Sydney Morning Herald.

PM Modi offers prayer at Muktinath temple in Nepal
On the occasion, Modi also announced a gift of India-made indigenous radiotherapy machine for Bhaktapur-based cancer hospital. I thank the PM of Nepal Shri Oli for accompanying me during this visit to Janakpur ", Modi said, as reported by PTI .

Latest News